با انواع ps4 آشنا شوید
نوشته شده توسط : amin

PlayStation 4 - Wikipedia

انواع پلی استیشن 4

در سال 2013 زمانی که پلی استیشن 4 راه اندازی شد، تنها یک مدل 500 گیگابایتی وجود داشت. با این حال، در طول هفت سال تا کنون، مدل های PS4 Slim و مدل PS4 Pro نیز روانه بازار شدند. این بدان معناست که سه مدل مختلف PS4 در حال حاضر در سراسر جهان وجود دارد. همه مدل ها بازی های PS4 را انجام می دهند اما هرکدام تفاوت های جزئی خود را دارند.

سوال این است: کدام مدل بهتر است؟ این به عوامل مختلفی بستگی دارد که تعیین کننده قیمت پلی استیشن 4 نیز می باشد، از جمله اینکه تلویزیون با 4k سازگار است، به چه میزان فضای ذخیره سازی نیاز دارید و آیا قصد دارید از PSVR استفاده کنید.

PS4 Pro

PS4 Pro که در تاریخ 10 نوامبر 2016 منتشر شد، جدیدترین نسخه این کنسول است. این نسخه قدرتمندتر از PS4 اصلی است، با پردازنده گرافیکی سریع تر و پشتیبانی از تلویزیون های 4K و .HDR همچنین بهبود گرافیک از مزایای آن نسبت به نسخه اصلی است.

با اینکه PS4 Pro در حال حاضر تنها مدلی است كه با بازی های رزولوشن 4K واقعی سازگار است، اما آنهایی كه دارای HDTV استاندارد هستند، به لطف آنچه به عنوان High Dynamic Range یا HDR شناخته می شود، هنوز هم می توانند بهبود تصویر را داشته باشند.

حتی اگر تلویزیون 4K ندارید و علاقه ای به HDR نداشته باشید، باز هم اگر می خواهید فریم ریت و سطح جزئیات بیشتری داشته باشید، PS4 Pro انتخاب خوبی برای شماست.

تولید صدا و حرارت کمتر نسبت به نسل قبلی، پشتیبانی از هدست واقعیت مجازی، درگاه دوربین، پشتیبانی از HDR، جک هدفون، خروجی آنالوگ، پشتیبانی از هارد اکسترنال و دسته هایی با طراحی جدید از مزایای پلی استیشن پرو می باشد.

قیمت پلی استیشن 4 پرو چقدر است؟

پلی استیشن پرو 4 در ابتدا با قیمت بالایی عرضه شد، اما این روزها معمولاً قیمت ps4 pro حدود 349.99 دلار است.

PS4 اسلیم

Pro تنها PS4 جدیدی نبود که در سال 2016 راه اندازی شد. در ماه سپتامبر همان سال، سونی نسخه اصلی PlayStation 4 را با یک نسخه کوچکتر و ارزان تر جایگزین کرد که نام غیر رسمی آن “PS4 Slim” است. طول عمر PS4 Slim نسبت به نسخه اصلی بسیار بهتر شده است. از نظر عملکرد، مشخصات PS4 Slim با PS4 اصلی یکسان است و با 500 گیگابایت یا 1 ترابایت ذخیره سازی در دسترس است.

قيمت ps4 slim چقدر است؟

در حال حاضر می توانید خرید ps4 slim را با مبلغ 249.99 دلار انجام دهید. این قیمت ها با آمدن نسل جدید کنسول های بازی کاهش خواهند یافت.

خب الان که تصمیم گرفته اید چه مدلی را بخرید ، بهتر است با نکاتی که باید قبل خرید پی اس فور توجه کنید، آشنا شوید.

1.چه چیزی در جعبه وجود دارد؟

پلی استیشن 4 از یک کابل برق و کابل HDMI، یک کنترلر DualShock 4 و یک کابل میکرو USB برای شارژ آن بهره می برد. همچنین از هدست مونو استفاده می شود تا گیمرها بتوانند از گفتگوی صوتی استفاده کنند. در هنگام خرید پلی استیشن 4 توجه به محتوای جعبه به چند دلیل مهم است. اول، HDMI تنها ارتباطی است که PS4 با آن کار می کند. DualShock با کابل شارژ بسته بندی شده است، اما خرید دسته PS4 را باید جداگانه انجام دهید.

2. برای امکانات بیشتر به PlayStation Plus احتیاج دارید

در گذشته، پخش آنلاین در PS3 رایگان بود، اما با ظهور PS4، سونی یک سرویس اشتراک راه اندازی کرد که از 60 دلار در سال شروع می شود که باید آن را به قیمت کنسول ps4 اضافه کنید. پلی استیشن پلاس، سرویس عضویت سالانه شبکه پلی استیشن است که با آن می توان به راحتی برخی از بازی ها را با قیمت بسیار پایین و یا رایگان به مجموعه بازی ها افزود. اگر هم بخواهید آنلاین بازی کنید، عضویت در این سرویس الزامی است.

امکان بارگیری خودکار در هنگام تعلیق کنسول و بروزرسانی های خودکار بازی از دیگر مزایای عضویت در پلی استیشن پلاس است. همچنین با پلی استیشن پلاس به 1 گیگابایت فضای ذخیره سازی ابری برای داده های بازی خود دسترسی خواهید یافت.

البته امکاناتی از جمله امکان تماشای سرویس های پخش آنلاین Netflix Hulu یا Amazon Prime – نیازی به عضویت در این سرویس ندارند. همچنین می توانید بازی های خود را به صورت مستقیم در Ustream و Twitch پخش کنید و ویدیو را بدون PS Plus در فیس بوک به اشتراک بگذارید.

3. فضای هارد دیسک یک مسئله خواهد بود

پلی استیشن 4 با یک هارد 500 گیگابایتی ساخته شده است که به نظر می رسد فضای زیادی وجود دارد و همین امر یکی از دلایل بالا بودن قیمت پی اس فور است. در حالی که کنسول های قبلی تنها 20 ، 60 یا 80 گیگابایت فضا داشتند. اما در کنار هارد دیسک ها، بازی ها از نظر اندازه بسیار فضا اشغال می کنند.

4. پلی استیشن 4 با گذشته سازگار نیست

بر خلاف ایکس باکس، PS4 نمی تواند دیسک های قدیمی را بخواند. این بدان معنی نیست که شما نمی توانید انواع بازی های قدیمی تر را روی سیستم بازی کنید.





:: برچسب‌ها: ps4، ,
:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: